Depresja jest uleczalna
  • Wpisów:43
  • Średnio co: 42 dni
  • Ostatni wpis:75 dni temu
  • Licznik odwiedzin:23 321 / 1885 dni
Jesteś niezalogowany. Niektóre wpisy dostępne są tylko dla znajomych.
 
Gdzie szukacie pomysłów na dietetyczne potrawy?

Ja zazwyczaj przeglądam kobiece gazety i kilka popularnych blogów. Szczerze powiedziawszy mam już dosyć dań z kurczaka i kanapek z chleba razowego z twarożkiem Szukam nowych inspiracji. Dań, które sprawią, że dieta nie będzie monotonna.

Właśnie czekam na książkę kucharską Anny Starmach. Jedną już mam i jestem bardzo zadowolona - jej przepisy są proste, składają się z tanich składników, a ich przygotowanie nie jest czasochłonne. Mam nadzieję, że jej najnowsza książka będzie równie fajna.

Możecie mi polecić jakieś portale z ciekawymi przepisami? Książki kucharskie? A może gazetki o gotowaniu?

Będę bardzo wdzięczna!

Ściskam!
  • awatar nessy78: attila hildmann, weganin, ktory bardzo kreatwynie gotuje :) ja uwielbiam jejgo przepisy :)
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (1) ›
 

 
Osobiście, bardzo lubię słodycze i różne słodkie przekąski. Wiem, że wielu z Was również Poświęciłam trochę czasu i poszukałam informacji na temat zamienników cukru. Każda łyżeczka cukru to około 20 kcal. Wydaje się niedużo, ale w kontekście całego dnia, cukier może porządnie zaburzyć bilans energetyczny. Zatem, czym go zastąpić? Moim zdaniem warte uwagi są te 4 produkty:

1. Miód
Miód jest przede wszystkim zdrowszy od cukru. Zawiera witaminy, enzymy, ma właściwości prozdrowotne. Ma również niski indeks glikemiczny. Niestety jest dość kaloryczny - 100g pszczelego miodu to około 304 kalorie. W czasie diety warto go stosować do deserów, bo jest słodki i zdrowszy niż cukier. Trzeba jednak uważać - kalorii ma naprawdę sporo.

2. Stewia
Jej nawiększa zaleta to kaloryczność - stewia jest zupełnie bezkaloryczna! Można więc stosować ją bez wliczania do diety. Osobiście jej nie stosowałam, ale dowiedziałam się, że słodziki na bazie stewii wyglądają i słodzą tak samo jak cukier. Jest to więc produkt bardzo wygodny w użytkowaniu.

3. Ksylitol

Czyli inaczej cukier brzozowy. Jest zdecydowanie zdrowszy niż zwykły cukier. Ma o 1/3 mniej kalorii i w ogóle nie podnosi stężenia cukru we krwi (a co za tym idzie moga stosować go osoby z cukrzycą). Wizualnie wygląda tak samo jak biały cukier i słodzi z podobną mocą. Ja często wykorzystuję go w kuchni (przede wszystkim do ciast) i bardzo polecam. Nie ma żadnego sztucznego posmaku i nikt z domowników nie orientuje się, że moje ciasta nie są słodzone cukrem.

A Wy czym zastępujecie cukier?
  • awatar Gość: ale głupoty!!! Najpierw trzeba wiedzieć co to węglowodany. Potem ile węgli spożywać na dobę dla 1 kg należnej masy ciała. W dzisiejszych czasach, gdzie nauka jest tak rozwinięta i wiedza ogólnie dostępna tylko pajace liczą kalorie. Czyli ci ogłupieni reklamami, dietetykami itp. Zamiast cukrów prostych najlepiej spozywać skrobie. Kto mądry ten wie, kto głupi temu nie wytłumaczysz.
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (1) ›
 

 
Chwilę mnie nie było, ale wracam. Blogowanie ma moc i nie mam zamiaru z tego rezygnować. Ta dwuletnia przerwa pokazała mi, że kontakt z Wami dużo mi daje i motywuje do działania. Dziękuję Wam za to!

Na dowód tego, że nadal staram się jeść zdrowo i dbać o swój organizm, przesyłam mój dzisiejszy jadłospis, ułożony w Dzienniku Kalorii. Jestem już po pierwszym i drugiem śniadaniu. Jak widzicie, najsmaczniejsze posiłki wciąż przede mną




Staram się jeść pomiędzy 1400 a 1500 kalorii dziennie. Przy takiej kaloryczności widzę, że masa ciała rzeczywiście spada, ale nie jestem głodna.

Mam zamiar zrzucić 5 kilogramów do wakacji. Powinno się udać. Obliczyłam, że powinnam chudnąć około 2 kilogramów miesięcznie, także nie jest to dużo. Dam radę Mam nadzieję, że już niedługo będę mogła pochwalić się pierwszymi efektami.

A tymczasem.... lecę szykować obiad

 

 
Próbowałyście tego, ale innego programu w podobnym stylu?


Warto waszym zdaniem wypróbować?
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (5) ›
 

 
Kochani dziękuję Wam, za wszystkie miłe wiadomości. Postaram się pisać częściej
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (36) ›
 

 
Nawet jak udaje mi się schudnąć zostaje pomarańczowa skórka, nie mogę się tego pozbyć, dlatego zrobiłam mały research i chce się nimi podzielić.

Co to jest cellulit, co to jest cellulit http://www.cellulite.info.pl/cellulit-prawdy-i-mity/ warto dokładnie o tym poczytać

Chcąc zapomnieć o problemie jakim jest cellulit znacząca jest odpowiednia dieta, która musi być lekka, zdrowa i bogata w witaminy oraz substancje mineralne. Jedna z najważniejszych rad jest takich, że należy jeść mniej, a częściej -5 razy w ciągu dnia. Ponadto nie wolno rozpoczynać dnia bez śniadania, zaś kolacja powinna być najbardziej lekkostrawna .

Ze swoich codziennych przekąsek należy usunąć łakocie: batony, czekoladki, pączki itp. Również należy zapomnieć o posiłkach tłustych i ostro przyprawionych.Produkty mające dużo soli należy także pominąć, gdyż sól zatrzymuje wodę w ciele. Dobrym wyborem jest unikać produktów wysokoprzetworzonych. Należy weliminować ze swojego menu tłuste sery, biały chleb i bułki oraz wysokoprzetworzone płatki sniadaniowe.

Warto natomiast jeść jak najwięcej warzyw i owoców.Polecane są istotnie rośliny strączkowe (bób, soczewica, fasola, groszek), które są źródłem białka. Są ważnym elementem budulcowym komórek. Warto pamiętać również o suszonych owocach jak suszone śliwki, rodzynniki.

Istotne w walce z cellulitem są również owoce cytrusowe, czyli źródło witaminy C bardzo przydatnej w z próbą weliminowania cellulitu.Bardzo ważne jest spożywanie produktów bogatych w potas min. szpinak, pomidory, banany. Tak właśnie banan, tak naprawdę nie tak kaloryczny owoc strona http://kalkulatorkalorii.net/kalkulator-kalorii/9-120-banan#wynik zaspakaja głód i jest pomocny w odchudzaniu również

Istotne jest nieobieranie owoców i warzyw ze skórki,( w miare możliwości oczywiście). W zamian pieczywa białego warto wybierać pieczywo ciemne. Też jeżeli chodzi o makaron lepiej zjadać makaron pełnoziarnisty, a także odpowiednim wyborem jest ryż naturalny, kasza gryczana.

W miejsce zwykłego oleju lepiej jest kupywać oliwę z oliwek lub oleju z pestek winogron. Jeżeli chodzi o mięsa to powinno się spożywać przede wszystkim ryby i białe mięso. Smażenie powinno być zabronione, lepiej jest wybrać gotowanie lub pieczenie. Warto zmienić swoje kuchenne nawyki zdrowe przyrządzanie posiłków http://polki.pl/odzywianie_artykul,10022282,1.html?cmc_id= w jaki sposób przygotowujemy posiłki

Niewskazane jest spożywanie produktów mącznych typu: kluski, knedleoraz pierogi.

Osoby, które kochają słodkości i są od nich uzależnieni mogą jeść suszone owoce.

Jeżeli chodzi o piciu to ważne jest wypijanie conajmniej dwóch litrów wody na dzień. Jeszcze ważne jest pić zieloną herbatę, która pomaga w spalaniu tłuszczu. Wskazane są soki warzywne i owocowe, ale te przygotowane w domu. Sklepowe mają dużó cukrów.

Napoje zabronine w diecie chroniącej przed cellulitem?

Należy unikać czarnej herbaty , gazowanych i słodkich napojów. Poza tym dobrze jest całkowicie zrezygnować z wypijania kawy, która utrudnia oczyszczanie się iała z toksyn i szkodliwych związków oraz zakwasza organizm.
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (115) ›
 

 
Ciężko się przyznać, ale dałam się ponieść, ale nie mogłam się oprzeć. Zabiegana od rana, nie przygotowałam sobie nic na drogę i w taki sposób obiad spędzilam w restauracji Fast Food!!! czyli hamburger, frytki i cola, moja motywacja jest słabiutka- dziś o tym wiem...
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (34) ›
 

 
Jestem twarda i będę walczyć o swoje marzenia dlatego po wczorajszej klęsce napisałam moje postanowienia i poszłam z tym do rodziców, kazali przykleić mi to na lustrze i marze że teraz nam się powiedzie
Może napiszę co poprosiłam :
-nie ma cukierków, ciasteczek itp
-2 kromki razowe na dzień
-posilki o regularnych porach
-zakaz wchodzenia do kuchni poza tymi godzinami
-nie zwracanie uwagi na niektóre rzeczy, które mówię typu ale jestem głodna




Rzeczywistość nie stanowi tylko żarcia .

dzisiaj:
płatki owsiane
banan
pulpety, pomidory z sałatą, ryż brązowy
3 kromki z ogórkiem kiszonym
do filmu miseczka bakalii
 

 
Co tylko zrobię nigdy nie cieszę się z osiągnięć. Jestem za gruba, mało atrakcyjna, za mało osiągnęlam, za mało trenuje, za dużo wcinam..... czyli kiedy będzie dobrze? Małe szanse dopóki nie zrozumiem jednego:
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (5) ›
 

 
Omlet z dwóch jajek z pieczarkami i szpinakiem zapewnia bogate w białko danie . Jajka są jednym z niewielu doskonałych białek , ponieważ obejmują osiem aminokwasów i musimy spożywać 1 gr białka na kilogram masy ciała dziennie, smacznego
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (106) ›
 

 
Wszyscy chyba wiedzą, że sport to zdrowie, link http://portal.abczdrowie.pl/sport-a-zdrowie chociaż oczywiście w odpowiednich ilościach i nie dla każdego 30 minut ćwiczeń dziennie da szybkie efekty odchudzania Jak szybko uzyskasz efekty odchudzana? Korzystna wiadomość dla tych co nigdy się nie chce i osób wiecznie zapracowanych. Nie trzeba ćwiczyć 60 minut codziennie, żeby szybko stracić zbędne kilogramy. Identyczne rezultaty dają ćwiczenia trwające pół godziny! Jeśli pragnieszschudnąć i nie wiesz ile dziennie uprawiać sport wystarczy pół godziny ćwiczeń dziennie aby, spostrze zadawalojące rezultaty w spadku wagi!

Duńscy uczony badają skuteczność treningów

Taka mała dygresja dla tych, którzy zastanawiają się jak sprawdzić wydajność różnych ćwiczeń supertrening.net http://supertrening.net/ jest to bardzo ciekawa sprawa dla rozpoczynających przygodę ze sportem jak i nałogowych sportowców

Badania nad optymalnym czasem ćwiczeń fizycznych, dzięki którym schudniemy i utrzymamy naszą perfekcyjną wagę sprawdzono na 60 duńskich panach, eksperyment trwał trzynascie tygodni. Jedna trzecia panów wykonywała każdego dnia ćwiczenia godzinę, druga grupa trenowała tylko 30 minut dziennie, trzecia grupa nie ćwiczyła Przed badaniem wszyscy prowadzili siedzący, tryb życia wystrzegając się ćwiczeń . Efekty badań były zaskakujące.

Duńczycy zauważyli coś, czego mało kto by na to czekało. Bezsensu jest trenować do utraty tchu, aby zgubić zbedne kilogramy. Pól godziny każdego dnia średnio intensywnego treningu, da identyczne rezultaty w odchudzaniu jak intensywniejsze treningi trwające 60 min! Poza tym, intensywny trening fizyczny nie spowoduje szybsze schudnięcie.


Jak długo każdego dnia ćwiczyć żeby schudnąć?



Wynik badań ucieszył lekarzy i badanych, którzy ze względów zdrowotnych powinni byli ćwiczyć, aby się odchudzić. Ćwiczenia trwające 30 minut są równie efektywne jak te trwające 60 minut. Zarówno pod względem ilości spalonej tkanki tłuszczowej jak i|a również|oraz} ilość straconych kilogramów.

Jak to jest możliwe? Prowadząy badania odkryli, że osoby ćwiczące pół godziny dziennie ćwiczą z większą energią niż ci, którzy trenują 60 minut. Mimo że, osoby trenujące przez godzinę spalą dwa razy więcej kalorii, ale po ćwiczeniach spożyją więcej niż ich inni ćwiczący kalorii.

Ile udało się schudnąć Duńczykom w czasie trwających trzy miesiące badań? Badani z grupy trenującej 60 min i osoby z grupy trenującej 30 minut straciły po 4 kilogramy tkanki tłuszczowej. Co do ilości straconych kilogramów, zwyciężyli badani trenujący 30 minut. ZrzucilStracili oni średnio po 3,5 kilograma, a badani trenujący całą godzinę {zrzucili średnio po 2,7 kilograma.

Jeśli więc zastanawiasz się ile dziennie trzeba ćwiczyć żeby straić zbędne kilogramy, przygotuj się na krótkie 30-minutowe treningi o umiarkowanej intensywności, które pozwolą ci schudnąć szybciej i łatwiej!
 

 
Znalazłam swoje motto każdego dnia i faktycznie się sprawdziło ! Zaśmiałabym się jakbym to przeczytała jeszcze 3 miesiące temu, bo nie umiałam się powstrzymać jak widziałam jakiekolwiek przysmaki i nienawidziłam jakiekolwiek aktywności, wszystko się zmienia, cały czas do przodu i jest na prawdę fajnie! Jesteście super!!!!



http://kalkulatorkalorii.net/uploads/motivators/najtrudniej_jest.jpg
 

 
Prawdą jest, że nie wszyscy są sympatykami ryżu. Musimy pamiętać, że głownie ten brązowy ryż dostarcza nam dużo składników odżywczych i ma niewiele kalorii, chociaż trzeba potrafić smacznie go upichcić, żeby można było się nim rozkoszować Ja gotuję najczęściej z kurczakiem, pomidorem, groszkiem i kukurydzą. Mniam Maniam!
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (16) ›
 

 
Początek ostatniego dnia tygodnia pracy rozpocznij od jajecznicy z fetą. Można dodać też pomidora! Cukry o niskim indeksie glikemicznym chronią cię przed gwałtownymi spadkami cukru we krwi, a nie jak węglowodany o wysokim indeksie i to pozwala ci nie podjadać przez cały dzień. Pożegnaj się z tym wyczerpaniem i uczuciem głodu, to śniadanie będzie najlepsze
 

 
Regularne ćwiczenia nie muszą znaczyć godzin w siłowni. Jeśli pragniesz odchudzić się czy poprawić kondycję, masz dużó do wyboru jak bieganie, sporty wodne, rower. Dobierz takie ćwiczeni, które będą dla ciebie przyjemne, a spalanie tkanki tłuszczowej będzie dla ciebie łatwe.


W dążeniu do poprawy kondycji pomoże aktywność fizyczna, ale najistotniejsze jest to, by być aktywnym, nawet zwykły codzienny ruch pomaga spalić ekstra kalorie. Korzystaj więc ze schodów zamiast windy. Zostaw auto kilka ulic dalej. Oglądając telewizję rób brzuszki.

Rozgrzewka jest bardzo ważna, dzięki której nie musisz obawiać się kontuzji. Po treningu poświęć chwilę na rozciągnięcie mięśni, co może cię ustrzec przed zakwasami.


Bieganie


Bardzo dobrze, że wiosną ulice wypełniają się chetnymi uprawiającymi jogging. Bieganie pomaga spalić kalorie -nawet do 500 kalorii przez 30 minut, jednocześnie działając na mięśnie nóg, pośladków oraz brzucha. Jest to rodzaj aktywności dla każdego. Nie musimy się przejmować żadnym wyposażeniem poza przeznaczonymi do biegania butami. Nie wymaga od nas na początku biegania długości maratonu zacznij powoli, od krótkich dystansów : cztery kilometry, gdy ci ciężko przerywaj bieg marszem. Możesz wybrać każdą porę dnia, ale pamiętaj, że im wcześniej odbędziesz trening , tym mniejsze szanse, że w ciągu dnia z niego zrezygnujesz.


Pływanie


Pływanie jest dla płci męskiej o wiele mniej kłopotliwy niż dla pań. Nie dotyczy ich zmywanie makijażu i układanie włosów zajmuje panom z reguły mniej czasu. Pływanie jest ogólnorozwojowym rodzajem ćwiczeń i jest zdrowe dla układu ruchowego. Przez godzinę intensywnego treningu pływania spala aż do 500 kcal. Żeby zobaczyć szybkie efekty pływania odwiedzaj basen dwa a nawet 3 razy na tydzień.


Siłownia



Pomimo nie zawsze pozytywnej sławy, na siłowni nie bywają tylko umięśnieni mężczyźni bez grama tłuszczyku. Umieszczone w jednym miejscu sprzęt do treningu aerobowego i sprzęt do ćwiczeń siłowych, który da nam możliwość podczas jednej wizyty zająć się spalaniem tłuszczu i pracą nad rozbudową tkanki mięśniowej.
Chociaż wstęp na siłownię jest drogi, często w cenę wliczona jest wskazówki profesjonalisty.


Fitness



WIeksza część mężczyzn nie chcą słyszeć o fitness, o cóż tak jest. Są tam przecież nie tylko żeńskie klasy. Ćwiczenia , które w których może odnaleźć się też płeć męska to ćwiczenia ze sztangą albo grupowa jazda na stacjonarnych rowerkach.


Rower



Rower zazwyczaj jest nie tylko super ćwiczeniem, ale też sposobem na zabićie nudy w ciepłe dni. A tym bardziej, że wiosna już nas w końcu odwiedziła.
  • awatar Dążę do perfekcji....: Świetny blog :D Obserwuje i zapraszam do mnie
  • awatar Paradoksalna♥: Ja przez całą podstawówkę biegałam zawsze miałam pierwsze miejsce teraz po tak długiej przerwie nie odważyłabym się spróbować :D Skończyłam bo wzrok mi się pogarszał
  • awatar Hi Beautiful :*: rowek, brzuszki i bieganie :)) meega :) fajny blog :)
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (30) ›
 

 
Nie jest łatwo się zmobilizować! Podczas pierwszych dystansów o mały włos co nie zemdlałam po 5 minutach, ale trochę chęci i zaparcia a naprawdę było coraz łatwiej i przyjemniej. Zaczęłam biegać, nie było łatwo,, ale nie żaluję- jestem szczupła i wygimnastykowana Oczywiście bywają jeszcze ciężkie dni, ale wtedy zaglądam na ten ekstra motywator haha:
  • awatar lastsong<3: Świetny blog ! :)
  • awatar AnnaNataliaJulia: prawda z mobilizacją:) najtrudniej zacząć ale jak się zacznie....można pokochać bieganie,zwłaszcza jak mija zadyszka, można rozmawiać biegnąc i pokonuje się kolejne dystanse. endorfiny, endorfiny.
  • awatar Forever. *.*: Fajny blog, fajny ^^ Będę zaglądać tu od czasu do czasu szukając motywacji :)
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (23) ›
 

 
Ten dzień zaczął się tak jak powinien, lekkostrawne płatki owsiane na beztłuszczowym mleku, w szkole mója ulubiona przekąska. Przekąska w ciągu dnia musi być lekka i zdrowa dlatego też wybieram np, jabłko http://kalkulatorkalorii.net/kalkulator-kalorii http://kalkulatorkalorii.net/kalkulator-kalorii takiej zasady się trzymam ,więc dzieki temu w moim torbie nie ma miejsca na batoniki

Wracam ze szkoły do domu, a tu obiad już gotowy- zupa kalafiorowa, no to jeszcze ok, przynajmniej zdrowe, ale domowa pizza ? Wpadłam w panikę, że o mały włos co stamtąd nie wzięłam nogi zapas, no i zaczęła się awantura z moimi rodzicami. Wkońcu wpierdzieliłam w końcu cały rodzinny obiad. Pojadłam nieźle i z wyrzutami sumienia, które męczą mnie chyba już od urodzenia....Sprawdzam ile waże załamana, że pokaże pewnie z 68 kg|, chyba się zabiję,ale naszczęście niezmiennie pokazała 63 kg.
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (37) ›
 

 
Zdrowe odżywianie? - Nie idzie mi, od następnego tygodnia na warzywach, owocach, dokąd znów nie schudnę i kontrolować ilość kalorii odnośnik http://kalkulatorkalorii.net/tabela-kalorii bardzo mi to pomaga kontrolować ilość pochłanianych posiłków

Przyjaciółka? - Niestety, coś przeczuwam , że nie posiadam nikogo kto mógłby się tak nazywać
Znajomi? - Chyba mają mnie dość
Rodzinka? - Staruszkowie się niestety rozwodzą lada moment
Nauka? - Oceny: kompletne dno

Sądząc po tym opisie pewnie widziciezdołowaną grubaskę, w obciachowych ciuchach i a na dodatek niezadbaną?
Chyba nie poznałybyście mnie jakbyscie mnie zobaczyli
Poprostu jestem optymistyczną, pewną siebie dziewczyną, otoczoną znajomymi, dziewczyną zawsze umalowaną i dobranych ciuchach, które chowają wady mojej figury.
Co wy na to? Cały ten image to jakaś farsa.
Każda osoba ma swoje problemy.
Ale ja nie chcę udawać, że jest inaczej, nie lubię być fałszywa....
  • awatar before.: świetny wpis :3
  • awatar ania amaro: Fajny blog
  • awatar Insomniaa: Przecież to nie jej zdjęcie, tylko pierwsza lepsza fotka skopiowana z tumblra. a wy się zachwycacie "jej" figurą, litości -.-
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (77) ›
 

 
Aktualnie jesteśmy bardziej narażeni na toksyny i szkodzące nam związki, które wchłaniane są do naszego organizmu. Jest to spowodowane produktami spożywczymi,w których jest ogromna ilość zagęstników i innych niebezpiecznych związków. Poza tym część osób często używają różne pigułki, co niszczy nasz organizm. Oprócz tego źródłem zanieczyszczenia naszego organizmu są używki, czyli tytoń, alkohol oraz narkotyki. Znaczenie ma także także otoczenie w jakim żyjemy, a w szczególności chodzi o zanieczyszczone powietrze przez np, spaliny samochodowe. Według badań prawie wszyscy z nas ma w swoim organizmie jakieś bakterie oraz pasożyty.

Ogólnie toksyny odkładają się w takich narządach jak płuca, wątroba oraz jelita. Toksyny i inne substancje, które rezydują w naszym organiźmie powodują, że osoba ma ciągle na coś choruje. Najczęściej nie zdaje sobie sprawę, że jest to przyczyna jego chorób.

Obecnie detoksykacji organizmu z toksyn i innych szkodliwych substancji staje się sławne. Oprócz tego, że działa korzystnie na nasze zdrowie, to również jest pomocne w odchudzaniu. Dlatego często osoby, które odchudzają się robią sobie takie oczyszczanie. Poza tym po oczyszczającej terapii można się lepiej poczuć i wygląda się lepiej.

W aptekach jest coraz bardziej rozmaity wybór produktów do detoksykacji organizmu, które oprócz usuwania toksyn przyspieszają przemiane materii, dzięki czemu są niezastąpione w odchudzaniu. jednak odradzam te sztuczne preparaty.

Najefektywniejszym sposobem oczyszczenia organizmu jest zdrowa i zrównoważona dieta. Niektórzy stosują też głodówki, ale ja nie jestem ich zwolennikiem. A wy coś robicie?
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (17) ›